BLOG

September 16, 2014

Valjevoba már régóta szeretnék elmenni, de a vonatközlekedés szünetelése miatt oda-vissza 4 órás buszozás az ára. Mivel nem volt kedvem most ennyit buszozni, inkább Smederevot választottuk úti célul. Ide vonattal is el lehet jutni, de három órás út (és egy átszállás) á...

September 15, 2014

Ezúttal egy hajókürt ébresztett; megérkezett Bariból a komp Barba. Így mi is megreggeliztünk, majd lementünk a kikötőbe szétnézni. Az előző naphoz képest sok változás nem volt, egyedül annyi, hogy megkezdődött a nagy komphajó kikötési procedúrája. Sok várakozó és bámés...

September 14, 2014

A 6:50-es požegai gyors beérkezésére, kocsikerék-kopogtatására és továbbmenesztésére ébredtem. Felkelés után kinéztem az ablakon és megpillantottam a montenegrói vasút új beszerzését, a CAF villanymotorvonatot. A látvány gyors készülődésre késztetett, majd reggeli után...

September 13, 2014

Sajnos, az idő továbbra is késő őszi arcát mutatta, annak ellenére, hogy hűvös nem volt. A hegyek közé beragadt felhőkből továbbra is többször eredt el az eső és a hegycsúcsok is ködbe és felhőbe vesztek. Sebaj, utazunk tovább dél felé, csak javulás következhet be.

Me...

September 12, 2014

Kedd este újra a Beograd nemzetközi gyorsvonaton találtam magamat; ezúttal vonattal szerettem volna eljutni Montenegróba, úgy, hogy kipróbálom a kerülőútirányt. Tudni illik a bari vasútvonal Valjevo környékén annyira megsérült, hogy 4 hónappal az árvízi katasztrófa utá...

August 6, 2014

A belgrádi reggeli forgalom zajaira ébredtem. Gyorsan összeszedelőzködtem, és elindultam a pályaudvarra. Megálmodtam egy reggeli vonatot, amely elvisz Sremski Karlovci-ba, ahol még nem jártam korábban. Az álom valósággá vált és hamarosan a Beovoz kényelmét élvezhettem,...

August 5, 2014

5 órakor éktelen hangos horkolásra ébredtem, ami után már füldugó segítségével sem tudtam visszaaludni. Gondoltam kinézek a teraszra, már úgy is világos van. Novemberi köd fogadott, de a táj nyugalma megfogott. Hamarosan szobaszomszédaink is megjöttek az éjszakai horgá...

August 4, 2014

Míg a többiek a reggeli kávéjukat szürcsölték, én szétnéztem a környéken. A szálloda a Zlatar-hegység peremén helyezkedik el, körülöttünk mindenhol fenyvesek találhatóak. De az épített környezet is jelen van: hol egy sportpálya, hol egy étterem vagy lakóház szakítja me...

August 3, 2014

Izgatottan keltem és rögtön az eget kémleltem, de felhő egy szál sem volt, végre derült idő fogadott. Indulhat az Uvac-kanyon felfedezése, főként gyalogszerrel.

Reggeli után elbúcsúztunk a bizarr szállodától és beautóztunk Sjenica központjába. Egy álmos, szétterülő és...

August 2, 2014

Egy szerény reggelit követően fél 9-kor már úton voltunk Ivanjica felé. Útközben egy kolostort jelző táblára lettünk figyelmesek, s kedvünk lett megnézni, így letértünk a főútról és felkanyarodtunk a Manastir Klisura felé.

Rövid nézelődés és séta után azt terveztük, h...

Please reload

Ajánlott bejegyzés

Kerülőúton Montenegróba 5. nap: Erőd a Duna partján - 2014. szeptember 7. (vasárnap)